måndag, april 22, 2013

Post op

Nu är det gjort. Efter två timmars försening då lasern var i oordning (!) så fick jag mina 15 sekunder i laserns sken.



Nu väntar en vecka rehab. På grund av infektionsrisken i ögonen är det förbjudet att träna, tvätta håret, duscha våldsamt, sminka sig (såklart!) eller kladda med krämer och annat nära ögat. Puh.
Har laddat med Batiste torrschampo, men på nåt sätt måste jag ju tvätta håret nån gång under veckan. Jag får väl ta hjälp.
Ett avancerat droppschema med diverse droppar har jag fått också, och redan i morgon bitti är det första återbesöket.
Ingreppet gjorde inte ont men de efterföljande 4-5 timmarna var inte att leka med. Nu såhär en 7 timmar efter operation är det bara lite lätt grusigt i ögonen och lite mjölkig syn.

4 kommentarer:

Ron Obvious sa...

Förlåt, jag tappade koncentrationen efter "duscha våldsamt". Mmm... duscha våldsamt...

Messa sa...

Fan vad modig du är! Jag är lite rädd för det där för det verkar läskigt att ligga och titta i en laser. Hoppas att ögonen återhämtar sig skitsnabbt.

(och Surprise surprise - Ron har kommenterat angående duschen. Det gamla snuskot)

bloggerduckie sa...

Haha - ja det var ingen högoddsare direkt, Rons kommentar :-)

Men vet du Messa, det är inte läskigt alls! Det känns inte och så får man Stesolid innan så man blir härligt avslappnad.
Det värsta är efteråt - när man inte för använda makeup på en hel vecka!

Messa sa...

PÅ EN HEL VECKA????

Jag baxnar!